Vidíme je téměř všude kolem nás. Letáky, billboardy, katalogy, televizní reklamy… Všechno se nám snaží říct, že zrovna „TENTO“ produkt je nejlepší ze všech.
Slovo reklama je z latinského „reklamare“ = znovu křičeti (dle Wikipedie). Což nás odkazuje do dob, kdy ještě neexistovali televize a rádia. Ostatně i noviny byly propagovány kameloty, kteří hlásali nejzajímavější z titulků, aby měly co největší prodej.
Dneska vidíme různé typy reklam a některé z nich se stávají součástí života a jejich slogany se používají v běžné řeči.
Každoročně jsou vyhlašovány ceny EFFIE a na jimi oceněné reklamy se můžete podívat zde.
Ihned.cz také řadí reklamy podle počtu jejich zhlednutí na Youtube, který se stal mocným médiem v této oblasti. Na jejich seřazení i s popisky se můžete podívat tady.
Hollywood ocenil v roce 2012 například reklamu na pivo nebo překvapivě na vysavač.
Díky rozšiřujícím se virálním videím a propagacím přes Facebook vznikají poměrně zajímavé počiny. O akci jedné firmy, která reagovala na vzkaz na Facebook natočením vtipného videa, si můžete počíst here.
Samotný vliv reklamy je nepopiratelný a samo jedno odvětví psychologie se zabývá nakupováním.
A jaké reklamy se líbí vám? Mají na vás vliv? Díváte se na televizi...a na billboardy?