Vzhledem k tomu, že je doba taková, jaká je, tak budeme muset dárky nejspíše koupit z domu nebo nějaké vyrobit. Na co si ale dát při nákupu online pozor? Nebo co můžeš doma vyrobit za dárek? Čti dál a dozvíš se víc.
Pokud ses rozhodl/a objednat letos dárky na internetu, tak je důležité si dávat pozor KDE objednáváš. E-shopy, které ti vyskakují například pořád dokola na Instagramu či Facebooku nemusí být vždy spolehlivé. Pokud daná stránka nemá napsané např. tyto údaje: název, adresa, kontakt, IČO..), tak se očividně jedná o nespolehlivý e-shop. Tyto informace ze zákona jsou pro e-shopy povinné, stejně jako: cena, popis výrobku, způsob platby a dodání, práva a povinnosti zákazníka apod.
Dávej si také pozor na stránky, které své zboží doručují z ciziny. To by ti také dárky mohly dojít až na další Vánoce. Dárky z ciziny např. z Číny nebývají často tak hezké, jak vypadají na obrázku.
Platba předem nebo na dobírku?
Jsou e-shopy, které nabízí jen jednu z těchto variant nebo obě. Platba předem je levnější, neplatíš tak za dobírku. Ale, co je spolehlivější? Dobírka znamená, že zboží zaplatíš až při převzetí zásilky, a naopak platbu předem musíš uhradit hned, jak zboží objednáváš. Za dobírku si sice připlatíš, ale máš jistotu, že zboží budeš platit přímo v den vyzvednutí, takže se ti nemůže stát, že budeš čekat na zaplacené zboží a Vánoce už budou dávno fuč.
Některé e-shopy požadují platbu pouze předem, a to znamená kartou. Je možné buď online platba kartou, kdy jen opíšeš údaje na kartě a povolíš smskou nebo převodem, a to dělá v online bankovnictví. Tyto platby musíš mít však v bance povolené, pokud nemáš, tak stačí do banky zavolat. Jestli kartu nemáš, tak nevadí. Zkus stejný výrobek, který chceš koupit, najít v jiném e-shopu.
A kam mi zboží doručí?
Na výběr je hned několik možností: zásilkovna, česká pošta a doručení domů. Doporučujeme ti zásilkovnu, ta je nejlevnější a nemusíš čekat frontu na poště. Pokud si chceš zvolit doručení domů, tak to nabízí buď PPL, DHL, Česká pošta nebo Geis. Je to ale dražší.
Co se může stát?
Kromě pozdějšího doručení nebo nedoručení zásilky, se také může stát, že bude zásilka poškozená nebo nebude sedět velikost apod. V takovém případě máš nárok na reklamaci. Dej si pozor, každý e-shop má jinou možnou dobu pro vrácení či reklamaci zboží. To, jak můžeš vrátit nebo reklamovat zboží se dozvíš u e-shopu, kde jsi zboží koupil/a. Pokud to nemůžeš najít, tak si do e-shopu zavolej nebo jim napiš email.
V dalším článku vám napíšeme pár tipů na dárky k Vánocům a nejenom na ty koupené.