Není škola jako škola. Některá Ti dá jen papír s osvědčením, jiná i opravdové vzdělání. A s autoškolami je to obdobné. Je tedy dobré si je otestovat ještě předtím, než zaplatíš kurzovné. Asi nikomu by se totiž nechtělo učit se řídit v plečce na obrázku. Ale těch věcí, na které si dát pozor, je mnohem víc. Pojďme se na ně podívat!
Jsou vzdělávací instituty, obory a předměty, kde jejich praktické využití snad nemůže být jasné ani samotným vyučujícím. Příklady asi není potřeba dávat, určitě Tě napadne spousta předmětů, v nichž nevidíš smysl (teda, nejspíš ten smysl jednou poznáš, ale o tom třeba jindy...). Ale autoškola mezi ně rozhodně nepatří. Tam platí jednoduché rovnítko mám papíry = můžu řídit nebo nemám papíry = nemůžu řídit. Takže by se mohlo zdát, že je úplně jedno, kde si ten řidičák budu dělat, ale úplně tak jednoduché to není.
Když jsem si dělal řidičák na auto na maloměstě, situace s výběrem autoškoly byla celkem jednoduchá - na městečku byly dvě a z nich jenom jedna měla smlouvu s mou střední na cenově zvýhodněném poskytování výuky pro studenty. Takže bylo jasno. A zpětně musím říct, že ač mě instruktoři během výuky dost štvali, nebyla ta autoškola úplně z nejhorších - vcelku dobře nás připravili na testy, před vjezdem do ostrého provozu jsme si vyzkoušeli jízdu na trenažeru, samotné jízdy probíhaly ve třech různých autech a ty modely nebyly ani zas až tak prehistorické. Kdo si však dělá papíry ve větším městě, má možností výběru určitě víc a ne vždycky platí přímá úměra mezi cenou a poskytovanou kvalitou.
Všechny tyto věci se dají jen velmi těžko zjistit jen pohledem na webové stránky autoškoly. Nejlepší je reference od člověka, který v dané škole byl a můžeme mu důvěřovat. Ale i tak bych doporučil doplnit informace o osobní návštěvu autoškoly a podrovné vyptávání na všechny výše zmíněné věci. A nenechat se odbýt, že to všechno se probírá na první hodině - to už může být zbytečně pozdě na změnu rozhodnutí.
Když nedosáhneš na volant...
S vůní benzínu
"Rychlost nikdy nikoho nezabila..."
Pásy? Pásy. Pásy!
Za volantem na okresce i na závodním okruhu - rozhovor s Jiřím Písaříkem